fredag 18 februari 2011

Sportlov




Visst är det härlligt med fredag? För mig är det extra härligt denna fredag, maken går nämnligen på sportlov! Lärare är det bästa jobbet;) Sportlov betyder varannan dag sovmorgon, avlösning, fika, lunch och promenader. Vi har sedan ett par veckor tillbaka börjat med att ta varannan dag sovmorgon på helgen. Det är ju inte direkt så att man ligger och sover till kl 10.00, men det är ganska gott att ligga och dra sig till kl 08.00. Höra hur det stökas i köket, känna doften av kaffe, ligga och lura under ett varmt täcke och sedan tassa ner till ett dukat bord. Härligt! Idag har Oliven och jag haft en härlig dag hos min mamma, ätit lunch och druckit kaffe. När maken kom hem begav jag mig in till Coop för att handla. Kände mig som värsta morsan då jag åt upp en hel påse godis i bilen innan jag kom hem. Precis som om Olivia skulle velat ha:) Nu ska jag göra pizzadeg, ha en mysig fredag!
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar