fredag 18 februari 2011

Det gör mig glad

Hej alla underbara läsare! Hoppas att ni haft en bra vecka? Vi har haft det så där vardagligt som det bara är ibland i mammaland. Vakna och vara alldeles för trött, byta blöja, amma, äta, gå ut och gå, mysa, tappa tålamodet, amma, byta blöja....Men det har sin charm det med:) Olivia är så söt, hon har börjat att göra små "bubbelljud", kan hålla på i flera minuter! Särskilt mysigt är det när hon precis har ätit, mjölken sprutar upp på hennes huvud och i hela ansiktet. Unika bebis tänker jag. Googla 5 månaders bebis, utveckling. "Nu gör säkert din lilla bebis både bubbelljud och prutljud", jaha, men söt är hon. Hon är även börjat att hoppa över sina sovrutiner. Rutiner ja, varför är vi så fixerade vid rutiner? Allt ska vara på rutiner, nu har jag äntligen fåt grepp om hennes sovrutiner, nu kan jag hennes matrutiner osv. Dagen då humöret är på topp och jag bara går och väntar på den där sovrutinen som brukar infalla runt nio tiden, men vad sjutton?  Varför vill hon inte sova nu då? Jaha, allt är förstört, dagen är totalt misslyckad (i ca en timme). Blir till att rulla ut med vagnen. Anledningen till att hon inte sover som hon brukar är nog att hon äter i typ 40 min nu. Hon somnar till vid bröstet och tuttar lite då och då. Och inte mig emot, jag älskar att amma! Jag är glad att hon ammar längre nu. Vi har även haft besök av Linda, Viggo och Elly! Äntligen, vi har försökt få till en träff ett bra tag nu. Jag fick de vackraste buketterna av henne, en till mig och en till Olivia. Varje gång jag tittar på tulpanerna blir jag alldeles glad!



Nu är mina katter vrålhungriga! Synd för dem, jag har ingen mat förrän jag har handlat idag. För övrigt så kissade vår ena katt i vagnen idag!!! Tur det går att tvätta...Om en stund beger vi oss mot BVH för att se om skruttan gått upp. Vi höres STOR KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar