måndag 7 februari 2011

Ny vecka Ny smak



Tjoho! Veckan har börjat bra, jag har som sagt hittat lite av min energi igen. Känner mig inte riktigt hundra än, men förkylningen gör väl sitt till. En ny vecka innebär nu även en ny smak i familjen Herbertssons residens. Smaken för veckan är palsternacks puré. Oliven älskar den nya smaken, smaskar för fullt! Det är konstigt det här med små bebisar...Hon har ju varit lite "grinig" och jag har inte velat annat att hon ska sova. Så idag har hon sovit, sovit och sovit. Hon sov så jäkla länge att jag till slut gick in och "pysslade" lite vid vaggan, var ju tvungen att ha en sak som låg i lådan. Vips, så vaknade lilla Oliven. Lilla gumman ville komma och mysa hos mamma:)
Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag är en Skånetös med 2 gossar, den yngsta är född 5/10 och storebror är snart 4 1/2 år. Läser din blogg regelbundet och det är så skoj att följa Olivias framsteg och sen jämföra med lillemans. Vi kör på morotspuré denna veckan och sen blir det potatis eller palsternacka!
    Det är otroligt vad syskon kan vara olika...Storebror var alltid (som jag minns det iallafall) nöjd och glad medans lilleman är mer eller mindre onöjd känns det som, frustrerande stundtals då jag inte bara kan ägna mig åt honom. Han ligger nu i gymmet och småskriker åt figurerna, det pendlar mellan skratt och gråt.
    Ha det gott/Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!

    Jag blir alltid så glad av kommentarer! Då skiljer det bara tre dagar då mellan våra små liv. Jag antar att det är olika faser de går igenom. Nu är Oliven "lugn" igen (knappt jag våga skriva det)men snart kommer väl nästa fas:) Hon har fått fullt av röda utslag på stjärten, jag trodde att det var moroten men utslagen har inte försvunnit än...Har någon av dina pojkar fått utslag av smakportioner?
    Ha en bra vecka och ta hand om dig, kram Malin

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Nä, inga utslag av smakportioner på någon av pojkarna. De enda tipsen jag har är de klassiska som att lufta stjärten och sen smörja med Inotyolsalva. Den har lindrat andra röda utslag som de haft. Känner igen mig i att det är skönt att träffa andra mammor och bara prata av sig om allt som pågår runtomkring en. Fast jag har varit med om småbarnslivet en gång innan så behövs det ändå!
    Kram Anna

    SvaraRadera