onsdag 9 februari 2011

Dyngkåt och hur helig som helst

Vilket härligt väder det har varit idag! Snart kommer våren:) Lillan och jag har haft en helt fantastisk dag i Törsbo hos My och Wilda. Efter en härlig promenad där solen värmde gott i ryggen lagade My amerikanska pannkakor som vi mumsade på tillsammans med lönnsirap och bär. Våra bebisar var så duktiga och underhöll sig själv en lång stund. Efter god lunch drack vi även kaffe och bara satt och päste i soffan. Det är lustigt, ibland känner jag mig så ensam som mamma, att allt som händer BARA händer mig och ingen annan småbarns mamma. När man väl träffas upptäcker man att man inte är så särskilt ensam. Bebisarna är såklart individer, men mycket som man upplever, upplever även andra. Och vet ni, någonstans i skogen i Törsbo hittade jag min energi igen! Det har varit så tröttsamt att leta efter den så när jag kom hem däckade jag på soffan, totalt rofylld och avslappnad:) Oliven har varit på ett strålande humör idag, jag älskar när hon pratar och skrattar så hon tjuter, mammas prutt! Nu sitter maken och syr på en knapp på min kofta. Ja, jag kan inte sy, jag får ett psykbryt då! Jag ska fortsätta läsa på boken som jag lånade av My, Mia Skäringers "Dyngkåt och hur helig som helst". Imån blir det mammaträff hos Märta och Åke!

Tjing

3 kommentarer:

  1. Härligtt att höra att jag inte är ensam om att avsky att sy, varje gång jag ska ta mig an ett projekt där symaskinen ingår lyckas jag bli ordentligt ovän med maskinen! Här är det Mattias som lägger upp gardinerna! Våga jag tillägga att min mamma är textillärare...

    SvaraRadera
  2. Finaste Malin!

    Du skriver verkligen bra, innerligt. Mia Skäringer är ett geni, du kommer att älska boken. Slänger kurslitteraturen åt sidan och myser ner mig i soffan. Kriminalromaner är mitt nya knark :)

    Hoppas vi kan orda en date på Varvsholmen snart,
    många kramar H

    SvaraRadera
  3. Ja nu är det slut på husfridsknull och glättiga fasader =)

    SvaraRadera