tisdag 22 februari 2011

Mindfullness

Nu sitter jag äntligen i soffan, fötterna på bordet och filten runt axlarna. Jag är sjukt sugen på läsk...Vi har haft en mindre "night from hell" här hemma ikväll. För två bortskämda föräldrar blir det då som en chock när skruttan inte vill sova. Man borde vara mera mindfull. Ni vet, vara i nuet, acceptera tillvaron och inte lägga så mycket värderingar i allt. Bara vara. Jag övade idag på morgonen. Med grusiga ögon tittade jag ut genom fönstret och konstaterade att det är väder ute. Kort och gott ett väder, inga värderingar där inte! För tillfället är jag shoppingsugen så in i den...mitt liv vore sååå mycket bättre om jag fick köpa en vit tunika och diverse andra kläder. Finge jag köpa det så skulle jag kunna lösa världsproblem. Ja, så känns det. För övrigt så är det även tempratur ute. Elpatronen går säkert in och det kommer fullkomligt spruta in direkt el i vårt hus. Inga kläder här inte... Imån ska jag inspireras av ett inlägg på maddes blogg. Ni ska få följa oss ifrån kl 08.00 - 16,00, en bild i timmen.

Nu ska jag låtsats shoppa på nätet. (klicka på massa kläder, lägg de i varukorgen, säga högt och tydligt hur mycket jag behöver just den klänningen, hoppas att richard hör mig och säger köp dem då)

3 kommentarer:

  1. åh vad kul det ska bli att se!

    SvaraRadera
  2. Idag skiner solen faktiskt! Hoppas ni får trevligt idag. Tyvärr kan inte jag men vi ses förhoppningsvis nästa vecka! kram

    SvaraRadera
  3. You can do IT du behöver bara nån som pushar dig, sjävlklart måste du unna dig lite kläder i vintermörkret. Har inte Richard hört talas om förlossnings depression???

    SvaraRadera