fredag 11 februari 2011

Humörsvängning

När jag läser den hör boken känner jag så himla mycket. Jag skrattar, lipar, mår illa, tycker synd om mig själv, tycker jag är töntig. Jag älskar Olivia så mycket att jag vill lämna bort henne, för att slippa förlora henne om något skulle hända. Tänker på alla gånger jag ljuger. Nej, jag städar inte innan besök. Nu har jag precis städat innan elva besöket, sen städade jag igår kl åtta. Men, jag ska låta all stryktvätt stå framme, kanske skita i att dammsuga övervåningen:) bara för att liksom. Funderar på alla gånger jag tycker det är skönt att r har städat. Hur jag absolut inte känner att jag tappar kontroll då det inte är jag som städat, hur jag smygstädar efter honom. Hur jag kan tänka ihjäl mig på pengar, hur jag jämför oss med andra. Ja, den här boken påverkar mig, mycket. Jag tror bestämt att Frida Och hennes pojk ska få fika på övervåningen, mitt i allt damm som förmodligen inte syns. Jag dammsög ju i onsdags:)


- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

  1. Den boken får en verkligen att börja fundera på livet. Känner igen mig i allt det du skrivit. Man får någon form av hysteri så fort man ska ha besök och städar järnet, fast att man vet att alla har det så och att man inte behöver skämmas. Egentligen är vi ju alla ganska lika. Jag kan känna avundsjuka när jag ser dina bilder på ert fina hem, det är ju bara sååå ni :)! Samtidigt som jag vet att du/ni skulle säkert tycka att vårat hem passade in på hur just vi är som människor. Oj så långt det blev, haha, kort och gott så förstår jag exat vad du menar, tänker och känner :)! Trevlig helg på er! Mvh/Isabelle

    SvaraRadera
  2. Hej Isabelle!

    Jag känner igen mig i allt du skriver! Lustigt det här med att städa...Jag bryr mig absolut inte om andra har det städat eller inte, kan känna en sådan befrielse när jag är hos människor som har det lite "stökigt". Jag struntade iallafall att dammsuga på övervåningen innan jag fick besök, men husesynen involverade inte övervåningen:) Ni har det säkert jätte fint hemma! Har du barn? Tack detsamma och trevlig helg på er med! Kram M

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att du struntade i övervåningen tycker jag :). Jag är likadan bryr mig inte hur det ser ut hos andra. Ja, jag har 2 små flickor, en född i juli-07 och den andra i juni-10! Så här hemma nöjer jag mig med att köket och badrummen är fräsch, annars är det full rulle vetebulle hela dagarna. Så oftast får damsugaren vila haha. Kram / Isabelle

    SvaraRadera