torsdag 1 december 2011

Tvåbarnsförälder och julstämmning

Så var den här, december månad. Äntligen! Kl kvart över sju satt jag och Oliven bänkade framför årets julkalender med frukost och tända ljus. Jag tycker den verkar vara bra. Första paketet ifrån kalendern är öppnat och julkänslan är på topp, ingen jul utan en paketkalender! För övrigt så är Olivia ingen "metodtjej" så igår slutade vi upp med våra dumheter och gjorde lite hipp som happ med läggning och sömn. Resultatet blev mycket bättre och en skön natts sömn infann sig, äntligen!  Annars så har jag provat på livet som tvåbarnsmamma under två timmar på förmiddagen. Lätt som en plätt! Förstår inte vad alla pratar om;) Efter lite gnabb om Olivias bil behövde båda barnen sova så jag begav mig ut på en liten promenad med två vagnar. Åkes vagn är lite modernare än vår och hade en tendens till att "sticka" iväg lite emellanåt. Men alla krockar och gupp gjorde att de slocknade på två röda. Barnen sov ute och jag låg på soffan och käkade praliner:) Tre  minuter innan Åkes pappa skulle komma så vaknade han. Men nu så är jag rätt så trött...

Man brukar ju säga att om en sak går sönder följer det ofta flera. Jag kan bara instämma. Bilarna, kakelugnen, köksblandaren och nu spisen! Det är bara att tänka om och se framåt, härligt med ny spis ju! Och en väldans tur att jag har min älskade familj nästan runt knuten så vi fick lite mat i magarna. 

Nu ska jag tröstäta kokostoppar med saffran och apelsin till ett avsnitt av min favvo serie...The real housewifes of Beverly Hills...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar