tisdag 13 december 2011

Att leva här och nu

är bland de svåraste som finns. Jag kan tänka mig galen på livet och på döden. Vad är det som gör mig lycklig? Hur ska jag få uppleva den känslan oftare? Ja. Jag gillar känslan av harmoni, att känna det där pirret i magen  som gör att man blir alldeles lycklig. Pirret av att veta att man har gjort  rätt att man är på rätt väg. Man ska lita på sin magkänsla. Ibland känns det som att livet är en stor gåta som man måste lösa. En kod att knäcka. Livet är bara till låns, gåtan skulle väl i så fall vara att lära sig leva mera. Inte ska det väl till cancer, olyckor eller andra sjukdomar för att man ska börja leva? Fast man ska kanske se varje sorg som en påminnelse, en väckarklocka till att leva ännu mera. Leva det liv som man själv vill. Att var dag öva sig på att fatta beslut som gör att det känns gott i magen, att eftersträva att må bra, umgås med människor man tycker om. Att påminna sig om att se verkligheten för vad den är. Ibland är livet hårt och sorgefullt. Vardagen känns grå och trist. Det är ok. Man måste öva sig på att vara i känslan, även om det är en olustig sådan. Det händer inget konstig.

Lev nu och var sann mot dig själv.  
Livet kommer inte igen, det är nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar