måndag 5 december 2011

Vi bara rullar fram

Där satt vi alltså, jag och min lilla familj hos goda vänner. Framför oss hade vi framdukat fika, kaffe och levande ljus. Årets julbak stod för dörren och det var mängder av godsaker som skulle bakas. Pepparkakor, pepparkakshus, mozartkulor, fudge och andra smaskigheter. Jag hade på mig min "luftiga" kjol så att jag skulle kunna äta riktigt ordentlig med godsaker, men inte hjälpte den...Mitt i allt mys satt jag och skröt om vår dotter, underbara Olivia! Denna donnan hade nämnligen sovit hela natten, ifrån kl sju till kl åtta på morgonen. Som en vän sa; plötsligt så bara händer det, vinden har vänt och det var inte en dag försent. Då Olivia spenderade hela söndagen med att springa, springa och åter springa, klättra, busa och äta så var det väl nästan bestämt att hon skulle somna som en stock! För visst gör väl barn det när det varit mycket roligt runtomkring dem?! Jag kan säga så här, jag spenderade natten nere på soffan gråtandes, med magont av allt godis och ångestfylld över att inte få sova. Maken kämpade på, älskade underbara. Man ska aldrig säga att det går bra, att jag aldrig lär mig;)

Hade du en bra andra advent?


Viktigt med vippiga luftiga kjolar när man bakar


Mellis för de små och socker för de stora


Lite godsaker


Äntligen dags för bolli bolli! Olivias stora idol, Mika


Provsmakning


Hur söta är inte dessa godingar, Olivia och Åke




1 kommentar: