tisdag 6 december 2011

God kväll i stugorna

Vilket väder! Äntligen lite snö och frost. Gör mycket för julkänslan även om jag har haft julstämning sedan i oktober. Idag har varit en helt fantastiskt skön dag trots utebliven ett års fotografering. Förmiddagen spenderade vi på lekplatsen, gungade och lekte affär innan vi genade över en frusen åker för att komma hem fortare. Allt går bara man vill! När maken sedan kom hem kl ett skulle jag ha hela eftermiddagen för mig själv. Bestämt var iallafall att jag skulle lämna hus, barn och man. Simhallen lockade med både motion och avkoppling och såklart den obligatoriska apelsinen i bastun. Men då jag hade en hel skog under armarna och inte kände mig överdrivet pigg så sparade jag det tills nästa vecka. Vet ni vad jag gjorde? Jag åkte till lanthandeln, köpte tidningar och apelsiner för att sedan styra kosan mot mammas hus. Du underbara tystnad, du är efterlängtad. Där lade jag mig ett tyst hus, julpyntat till tusen och bara va. Läste och sov. Drack oboy och tittade på tv. Får rysningar av välbehag bara av att skriva om det. Så skönt och välbehövligt. 

Nu förbereder jag degen till the kakor, tänder ljus och inväntar läggningen. Strax blir det bak och prat med en helt makalöst trevlig kvinna!

Just det ja, vad roligt att så många hittat hit idag! Det bara rasar in nya besökare. Jag blir stolt som en tupp!

God kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar