tisdag 6 december 2011

Bland det bästa jag har

Jag har världens bästa mormor och morfar, japp så är det! Det är som min extra mamma och pappa. Mormor är min största förebild i livet, en superstark kvinna som kan precis allt ifrån husmorsknep, sy, plantera,  byta däck och laga spisar. Hon är bland det finaste jag har. Min morfar kan allt möjligt om saker som man inte hade någon aning om att man borde kunna. Han lyssnar mycket på radio och delar friskt med sig av nyheter ifrån världens alla hörn. När jag var där på ett litet kafferep så sa han något väldigt roligt. Jag berättade att jag lyssnar på radio när jag är ute och går, mest på husmorsskolan.  "Jaha, du menar Clara, sa morfar. Hon har precis plockat in lite granar ifrån sin trädgård, ja hon har trädgården inpå knuten förstår du. Hon tycker att det luktar så gott med barr. Gå du ut i skogen Malin och plocka in några granar du med, gör inget om de barrar då tar du bara en ny. Man kan göra det med små granar". Han vet mycket min morfar. 


Min mormor och jag förra året vid den här tiden. Där sov Olivia iallafall som en stock!

1 kommentar:

  1. hihi så roligt med en morfar som vet vem underbara clara är :)

    SvaraRadera