onsdag 7 december 2011

Vardagslyx när den är som bäst


Igår kväll när Olivia lagt sig och maken lämnat hemmet


bakade jag thekakor i skenet av ett ljus och doften av en apelsin.


Sirap, mjölk och fiberhavregryn var några av ingredienserna 


Olivias förkläde som för övrigt är ett arveplagg ifrån mig fick vila på sin knopp


Därefter kom en kär vän på lite hederligt vardagslyx. Nygräddad smörgås och en kopp the. Under sådana här stunder känns det som vi löser världsproblem. Jag njuter till fullo.

2 kommentarer:

  1. Åh vad gott det ser ut! Om du hinner och vill kan du väl lägga upp receptet. Ha en bra dag! Kram Caroline S

    SvaraRadera
  2. Vilken flashback jag fick av det här inlägget. Några av mina mysigaste barndomsminnen var när vi bakade thekakor och åt varma med smältande smör på och en kopp the till innan vi skulle sova.

    SvaraRadera