måndag 12 december 2011

Bland lingon, saffran och glögg

I helgen har jag druckit så mycket glögga att det snart sprutar ur öronen! Så här spenderade vi denna helg och tredje advent;


Helgen började med det nu traditionsbundna kuddmyset på golvet


Inget mys utan lite popcorn


Efter att lillan lämnats av hos min mamma började vi förbereda inför kvällen


Till vår egenbryggda glögg bjöds det på pepparkakor med ädelost och lingon


Det fanns lite gott och blandat


Ljus, trevliga människor och en lång sovmorgon


Av en kär vän fick jag en present som nu pryder bordet i vardagsrummet


Ikväll for vi till..


...min syster och hennes kille på glögg. Olivia mös med sina barnvakter


Fast hon var mest sugen på allt "nam nam" uppe på bordet, ungen är galen i saffransbullar!
Kvällen till ära bar hon sin nya kjol som hennes pappa köpt.


Välkommen tredje advent


Vi fikade gott


och avslutade helgen med bus i moster Amandas säng!


Vi hann ju såklart med att åka på ett års fotografering, städa, baka bröd, sova, känna stress över att sova hela natten för att vi inte har barn (jag), äta långfrukost, se på True Blood, sakna Olivia och tjaffsa. Hoppas att ni haft en bra helg?


1 kommentar:

  1. hade inte varit fel att flyga hem för att gå på familjefika..
    jag kommer lägga upp ett recept på en NZ julkaka som ni kan baka till jul :)

    SvaraRadera