måndag 12 december 2011

En vecka och tre dagar

Idag är det exakt en vecka och tre dagar tills maken går på jullov. En vecka och tre dagar är det alltså kvar av min föräldrarledighet för den här gången. Jajamensan, här hoppas vi på fleeeera barn;)
Den andra januari börjar jag jobba igen. Vi hinner njuta av jul, mellandagar och nyår tillsammans. Jag längtar varje dag till mitt jobb. Till en annorlunda vardag. Att få lämna hemmet och att få komma hem igen. Men det har varit fina månader. Jag kan verkligen säga att jag njutit så mycket det bara ha gått. Men det har varit tufft. Nu är det dags för maken att få njuta, snusa på Olivia, torka mat, torka stol, klä på, klä av, promenera, byta blöjor, laga mat, laga mellis, tvätta, köra bil, handla...

På ett lustigt sätt längtar jag ändå tills nästa gång...



Vill ni veta en lustig sak? När jag tänker på att någon gång ska få en lika fin mage igen så tänker jag att det är Olivia som ska hoppa in där igen...Inte en ny liten människa. Konstigt va;)



Lilla fina Olivia, tänk att du varit så här liten. Tänk att du blev du.
Vilket under att få känna en sådan kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar