tisdag 13 december 2011

Med ljus i sin krona

Idag steg vi upp tidigt för att piffa till oss och för att bege oss mot kyrkan. Tillsammans med moster och alla andra stolta föräldrar, far/morföräldrar njöt vi av ett vackert luciatåg med elever ifrån åk 3 och 6. Dessa kids var inte rädda för att sjunga illa, utan tog i för kung och fosterland! Det är något visst med sång i kyrkan, den berör. Föresten, att jag njöt var kanske en överdrift...Stundtals var jag alldeles svettig av att kånka på Olivia, jaga henne i kyrkgången, röd i ansiktet av alla tusen blickar jag fick. Till slut hittade jag ett paket russin och några söndersmulade gamla fingermarie i botten av väskan. Då njöt jag. Lillan satt stilla och smaskade och slängde emellanåt in ett glädjetjut och en applåd. 

Nu ser jag fram emot kvällen! Jag ska se på min serie och dricka ett glas rött. 

Hoppas ni haft en fin dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar