lördag 3 december 2011

Egentid och millimeter rättvisa

Hej du nya läsare! Hoppas att du hittat något som du gillar och vill stanna en stund. Idag har varit en bra dag eller den blev det efter ett tag. I vår familj är det millimeter rättvisa som gäller; varannan läggning, varannan natt och varannan sovmorgon på helgen. Givetvis så är det inte hugget i sten utan om man är totalt slut, inte hemma eller sjuk ställer man upp för varandra. Det är guld värt när man kämpar med skrikiga nätter! Att få sova varannan natt gör att iallafall jag tyar den där låååånga uppesittarnatten. Natten som var ska jag inte gå in på , för är det något jag lärt mig som förälder är det att säger man att något går bra så ändras det nästan i samma sekund. Natten var en natt helt enkelt! Jag hade iallafall sovmorgon idag och fick runt halv niotiden tassa upp till ett dukat frukostbord. Inte fy skam det! Med mig upp hade jag min vän PMS...Här hemma kämpar vi på med att få henne att vara lite mer osynlig och inte förstöra en hel helg. Maken ryckte genast ut efter x antal elaka tungor ifrån min sida och tog Olivia med sin in till stan. Men det tar inte slut där! Innan jag kommer till ro och kan njuta av min egentid måste jag först gå igenom "tycka synd om mig delen", spela lite martyr. "Jaha, nu måste jag dammsuga, rensa ut för små barnkläder, damma, tända ljus osv innan jag kan lägga mig på soffan". Efter några minuters överläggande med mig själv släpper jag allt och bara är. Gud så skönt! Det krävs övning.

Hoppas att ni haft en bra lördag!






Då jag har egentid springer jag ofta runt och fotograferar. Visst blev vår nymålade trappa fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar