torsdag 8 december 2011

Bland tvättnötter och snor

Nu är den här. Sjukdomen är ett faktum. I ca en månads tid har jag varit halv sjuk, lite snor, lite trötthet och lite gnäll. Jag har önskat att förkylningen skulle bryta ut, att ligga helt däckad i ett par dagar är bättre än att vara småsjuk hela tiden. Eller?! Med facit i hand undrar jag hur  i hela världen jag kunde önska mig något sådant. 

Sedan igår kväll ligger jag alltså helt utslagen i soffan. Hög feber, huvudvärk och igentäppt näsa. Jag vill träna mitt nya styrkepass, gå i skogen, pyssla med mina nya hyacinter plus att jag M Å S T E vara frisk på lördag då årets glöggfest går av stapeln. Maten är beställd och alla som kommer har lyckats med att ordna barnvakt. Det kommer att bli en barnfri fest utan dess like! DÅ ska jag  vara frisk...

Igår hämtade jag mitt ekologiska paket som jag beställt ifrån jordklok.se. Ett plus med förkylningen är ju i och för sig att mitt hår bli smutsigt  och fett så jag kan använda mitt nya eco shampo. Det slank även med lite tvålar, rengörningskrämer och tvättnötter. Tvättnötter växer vilt i Indien och Nepal och används för att tvätta kläder med. Det är ett skonsamt sätt både för din hud och för miljön. Tänka att jag hellre skulle vilja tvätta än att ligga på soffan:) Något att komma ihåg då tvättberget är gigantiskt! 

Tipsa mig gärna om filmer att se...



Andra advents frukost hemma hos oss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar