onsdag 30 november 2011

Jul i Kulltorp

Kvällen innan den första december, som jag har längtat! När jag var liten hade vi paketkalender, eller liten och liten... Jag slutade med min kalender då jag var ca 16 år. Iallafall, jag har alltid längtat efter att pyssla med kalendern till mitt eget barn. Att få se förväntan i ögonen på morgonen då de ser alla paketen. Spänningen och glädjen. Nu är ju Olivia rätt så liten än, men imorgon är det dags för paket nr ett att öppnas. Först ska bara de här trötta föräldrarna slå in, knyta snöre, hänga upp och hitta en plats till kalendern. 
Tänk om man själv finge en egen kalender där varje paket innehåller en liten vacker berlock till pandoralänken.
Det vore något de:)



Lite adventspyssel pryder fönsterbläcket. En gammal syltburk fåt agera hem åt en hyacint iklädd ett vackert papper ifrån en gammal bibel. Spets, tråd och hjärtan ifrån Sigfrid Rudbergs Diversehandel, som ligger i Gårdby på Öland. Elin, super lätt att hitta dit och tar ca 20 min efter bron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar