tisdag 22 november 2011

Julstök pågår

God eftermiddag på er! Idag har vi påbörjat julstöket 2011, Richard kommer att tuppa av när han kommer hem! Jag är iallafall inte som mamma (än), hon har redan tagit upp stjärnor, stakar och tomtar...Det är ju roligare att visa er bilder, så var så god.


Inget pepparkaksbak utan julmusik och riktig deg såklart! Ingen köpedeg här inte!


Små lingonkransar har smugit sig upp i fönstren


Undrar hur detta smakar


Dagen till ära lyckades jag med två små pippilottor i Olivens hår. Under tiden mutades hon med russin..


Shit! Det här är tusen gånger godare än lussedegen!


De som äter våra pepparkakor får räkna med att bebisfötter är en vanlig förekommande ingrediens


Smarrigt


Alltså hur söööt är inte den här skruttan! Jag döööör, typ ;)


Och här åkte kameran i golvet! Var inte såå sugen på att dammsuga upp en mjölpåse...

Nu väntar jag med spänd förväntan på hur Olivias blöja kommer att se ut....:)

5 kommentarer:

  1. Malin hon är hur söt som helst! Här hemma har jag tagit fram lite ljusstakar och gardiner, Viggo fyller år på lördag så hinner inte anventpynta annars :) kramar

    SvaraRadera
  2. Söte göte vilken liten rar tös! Jag funderar också på att baka pepparkakor i helgen (egen deg efter kära mormors recept;)), men lite rädd att jag ska tröttna på dem om jag börjar redan nu.

    Vi får se helt enkelt!

    Ha en fortsatt härlig vecka!
    kram

    SvaraRadera
  3. Oliven är hur gullig som helst! Jag skrattade till när jag såg bebisfoten i bakdegen :) Det måste vara den godaste ingrediensen!

    Och lingonkransar ska jag också göra detta året. Ska bara hitta lingonris här på Ängö, haha.

    SvaraRadera
  4. oj vad mosters älskling växer! söt som en tomtenisse. ser mumsigt ut:)

    fin headerbild! jag har med en ny som kommer upp till helgen.

    SvaraRadera
  5. Å grattis i förskott Viggo! Hur trivs ni i huset Linda?

    Caroline! Jag tycker du ska baka pepparkakor, man kan aldrig få nog av de:) Till ostar och lingon eller söndersmulade till en tårtbotten.

    SvaraRadera