torsdag 24 november 2011

Vilken kväll

Sådär ja, då var skruttan i säng. Puh! Då hon varit liiite jobbig att lägga de femhundraelva senaste gångerna har vi nu börjat med en metod. En hemmasnickrad variant alá Richard och Malin. Den utlovar garanterad vinst, nätter fulla med sömn och söta läggningar;)

Hujadamej vad roligt jag hade igår kväll! Sigfrid Rudbergs Diversehandel slog upp portarna i november rusket och välkomnade ca 30 st kvinnor i alla åldrar. Det bjöds på smarriga tårtor, kaffe och en liten julpåse. Efter fikat var det bara att shoppa loss på all vacker inredning eller på kläder. Man kunde även göra kransar och hjärtan med hjälp av en florist eller testa på hudvårdsapparater. En mycket lyckad kväll! Det var två trötta och finissiga mammor som stupade i säng vid kl halv elva! Ja, i var sitt hus alltså, med var sin man. Ni hajar? 

Idag har jag och Olivia varit på IKEA och shoppat loss inför advent. Och vet ni, vårt hus är alldeles juligt nu! En liten adventsgran pryder hallen, julgardiner och dukar är framme, ljus och hyacinter i  mängder.. Jag älskar julen! Såklart handlade jag lite plock igår, men det kära vänner visar jag en annan dag!

God kväll






2 kommentarer:

  1. alltså vilken fin lanthandel! så julig och fin och det låter som en härlig kväll :)
    vi hade julgran förra året men vi skippar nog den detta året med tanke på att lillan är på allt!!

    SvaraRadera
  2. Nyfiken, vart ligger butiken?

    SvaraRadera