fredag 4 november 2011

Nya pass

Hej alla läsare! Ni är ju faktiskt nästan över 100 st som kikar in här varje dag, super roligt!
Är ni några som har höstlov? Vårt lov fortsätter i lugn takt. Varannandag sovmorgon, frukost framför tvn och utomhustid då vi inspekterar ALLA löv som borde räffsas upp...
Som ni vet så har ju jag tränat rätt så mycket löpning under en längre tid, men nu är jag så sjukt trött på det!!! Jag har absolut ingen som helst lust längre och benen känns ofta trötta och ömma då jag sprungit. Eftersom ändå snön kommer snart och jag ändå inte löptränar så mycket på vintern så är det dags att lägga om träningen. Jag tror att benen behöver vila så att de är pigga till nästa säsong:) Nu blir det powerwalks och intervallträning (högst två pass i veckan med högintensiv träning) och massa rolig styrketräning istället. När lusten faller in kanske jag snöra på mig löparskorna igen:) Idag har jag tränat ett nytt pass, super jobbigt! 
Börja med att swinga en kettlebell eller hantel  minst 8 kg, 50 swings, spring 400 meter, 40 swings, 400 meter and so on tills du hamnar på 10 swings! Då kan du börja räkna upp till 50  swings igen...fast det gjorde inte jag:) Jobbigt men roligt!

Nu kanske du var helt ointresserad av att läsa om mitt träningsupplägg, men jag behövde få ner det på papper och strukturerar upp mig. Om du har några tips är det mer än välkomna!

Ha nu en härlig fredags kväll! 


Vicktorialoppet i Borgholm






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar