onsdag 9 november 2011

Välkommen vinter

Nu börjar trädgården bli redo för att ta emot vintern. Ytterkrukorna är borta, löven är nerklippta, yttermöblerna undanställda och snart så är även gräset runt huset och gärdsgården nerklippt. Jag ser faktiskt fram emot snön nu. Att åka in till stan och köpa julklappar till Olivia och maken, köpa paket till Olivias julkalender. Smutta på glögg har vi redan gjort, men tänk vad gott det vore med lite julgodis! Skummtomtefudge, strykande åtgång, knäck, mozartkulor...mmmm. Nytt för i år är att vi endast köper julklappar till Olivia och varandra. Eftersom vi är föräldrarlediga är inte plånboken så fet så att säga. Varför lägga pengar på julklappar när pengarna inte finns? Känna sig stressad och bara köpa något för köpandets skull?! Nej, tack. Då lägger jag hellre pengarna på fina presenter till  Olivia och maken, på god mat och dryck.  Syskon och föräldrar får bli extra firade på födelsedagar. Men man kan ju alltid vinna sig en liten klapp på julklappsleken;) 

Nu börjar det dra ihop sig för utgången på lördag! Jag börjar bli nervös... Varför har jag ingen aning om:) Kanske för jag inte har något att ta på mig! Jag har ca 10 olika outfits att välja mellan men alla känns fel... Fast vad gör det egentligen, en skönhet som jag skulle ju klä i en gammal säckväv;)

Nu ska jag lägga mig på soffan, smutta på glögg och läsa tidning. Istället för julmusik lyssnar jag till tonerna av Olivias skrik då maken är mitt uppe i läggningen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar