onsdag 19 januari 2011

Varför?!

Dagen igår var jätte mysig! Jag bjöd tre fina mammor och deras bebisar på lunch, bebisarnas lunch fick såklart mammorna stå för:) Det är så skönt att prata barn och förlossningar! Dagen avslutades med årets första joggingpass, 3,5 km utan att ha sprungit på flera månader tycker jag är super bra! jogginturen avslutade jag med att stå på ändan framför vår granne..pinsamt:)

Det började redan igår, Olivens gnäll...något stör min lilla prinsessa. Undrar var det kan vara?! Hon sov som väl var hela natten men vaknade med ett gnäll. Varför idag igen? Idag då jag har världens huvudvärk ska hon såklart gnälla och inte sova. Efter en timmes försök att söva henne, och hon var så trött så trött höll jag på att få ett psykbryt, eller rättare sagt jag fick ett psykbryt. Herregud vad det är svårt att vara förälder ibland... Efter att ha gråtit, svurit och slitit på oss kläder var det bara ut med barnvagnen för att lillan skulle sova. Det funkade i 40 min, väl hemma är det gnäll igen...

Varför är det så att när bebisen gnäller ser man allt man annars inte haft en tanke på...dammtussar, fönstren som knappt går att se ut igenom, gräs som ska klippas i sommar, staket som ska målas ja, precis allt skit som inte spelar någon som helst roll nu. Jag menar, gräset, snälla Malin varför tänker du på det nu?! Gahh!

Nu ska jag ta hand om min gnälliga skruttunge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar