fredag 14 januari 2011

I vårt hus



Står nu maken och bakar pizza, Oliven sover framför brasan och jag sitter här med dig! Fredagsmys som det är så finns det även en dessert efter maten. Desserten står Per Moberg för och det blir chokladmousse med konjak i. Dagen har varit jätte bra, har gått så fort bara;) Men ibland är jag lite väl optimistisk gällande barnvagnen...Vår barnvagn är en riktig terrängvagn, vi har testat den över stock och sten (för stora rötter ocg stenrös) och även i djup snö. Idag begav vi oss ut på en promenix på hela 7 km! puh:) Jag hittade en ny väg att vandra som för övrigt kommer att vara fantastisk vacker på våren då den går över broar vid ån. Det såg lite snöigt ut på vägen..men ahh tänkte jag och kuskade på...Det gick super bra tills jag kom till delen av vägen som hade blåst igen. Snördrivor hårda som sten är inget att rekomendera. Smartast hade varit att vända, men blond som jag är så valde jag att ta mig över. Efter 30 min var det inte så roligt längre. Oliven fick väl säkert hjärnskakning på köpet och jag ligger förmodligen i ryggskott imorgon. Men attan vad fint det kommer att vara på våren!

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar