måndag 24 januari 2011

Hon är tjejen, värsta grymma tjejen



God morgon! Vad tycker ni om den nya "stilen" på bloggen? Det är iallafall jätte roligt att pyssla med bilderna på detta viset:) För er som inte visste det så är Oliven otrolig! Hon har ju varit väldigt gnällig på kvällarna nu, men inte igår!!! Vi har börjat med fasta tider för hennes tupplurar på dagarna, vår dotter har ett väldigt stort sömnbehov. Hon går upp kl 07.30, sover vid 10.00, sen vid 12.30, därefter vid ca 15.00, sista luren innan sänggående 17.30 och somnar i vaggan mellan 19.30 och 20.00. Igår låg Oliven i gymmet i 2 timmar, mellan 18.00 till 20.00 . Hon var tyst som en mus och snurrade ett halvt varv i gymmet:) Kl 20.00 gick jag och lade henne i vaggan och sjöng en visa. Hon somnade som en stock! Vilken kväll, utan gråt och skrik, halleluja! Vi var i total chock och firade med, chips, godis och té. Idag ska vi bara ta det lugnt. Efter maten ska vi bege oss ut på en promenix, tror bestämt att jag ska packa med mig kaffe...
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vilken underbart söt liten Olivia ni har.
    Vad roligt att du följt mig så länge. Synd jag inte vetat om din blogg. Men nu är den tillagd bland favoriten.

    Ifall du fortfarande ammar när ni ska till Italien råder jag dig att amma vid take off och landing eftersom att när barnet suttar får de inte lika lätt lock för öronen. Och barn brukar bli arga och ledsna av det där trycket.
    Om du inte ammar kan du ge henne välling eller ersättning istället. Dricka är bra i alla fall.
    De flesta barn brukar sova hela flygresan. Dem blir liksom sövda av motorljudet. :)

    Är det nåt mer du funderar på så hör av dig.
    Kram Daniella

    SvaraRadera