torsdag 13 januari 2011

So far

so good. Hej på er fina läsare! Ibland är jag så nyfiken på vilka ni är att jag håller på att tuppa av:)
Dagen hittils;

07.35 väcks av oliven som ligger och sparkar på min mage. Åhh vad skönt det hade varit att sova lite till...men hon är ganska så söt när hon skrattar och pratar med sänglampan:)

08.00 byter en kissblöja som väger typ tretton ton!

08.15 vi lyxar till det och äter frukost i tvsoffan

08.30 jag "multitaskar", har oliven i knäet och äter knäckemacka över huvudet.

08.35 tar bort knäckesmulor i olivens alla hakor och veck...

09.00 oliven somnar i soffan. Jag kommer på att det är städdag...känner dock ingen lust till att städa idag. Ordspråket för idag, "dammtussarna under soffan är änglarnas tofflor"

09.30 leker med Oliven på golvet, "prutt, prutten, vällingsäck, sötnöt, mammas bus, ännu mera prutt och prutten" låter det på ett ungefär.

10.00 har tagit en raggadusch och klätt på oss. Boka in "bränna volanger promenad" med Martina.

10.30 bakar nyttigt och gott ekologiskt bröd. Oliven gymmar och jag funderar på om jag ska packa ner bullar till promenaden....inte så nyttigt kanske, men hemskt gott till kaffet i skogen!

11.10 lilla hungern besöker min lilla skatt.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Låter som en härlig start på dagen. Kan du inte lägga upp receptet på ditt bröd? Jag älskar att baka bröd, men har lite idétorka just nu. Skulle vara mycket tacksamt!

    kram

    SvaraRadera