onsdag 5 januari 2011

Om inredning

Min man och jag har samma smak då det kommer till hur vi ska inreda huset. Vi går på loppisar och hänger på tradera. Igår när R satt och kikade på äldre möbler på blocket sa jag hur skönt det  var att vi hade samma smak. Jag berömde R för allt fint han spontant köpt hem (som tex. köksklockan). Detta ångrar jag bittert! R som även han har varit sjuk i ett par dagar fick en nytändning på förmiddagen och började riva runt i förrådet...Han skulle inreda! ( med saker som jag stuvat undan) Fram med vår trumma ifrån Afrika, jätte fin men passar inte riktigt in någonstans och där han tänkte ställa den hade jag i mitt huvud planerat för en annan detalj...Nu står den mitt i vardagsrummet...Under dagen då har jag pimpat vår nya hylla, jätte fint! När jag på kvällskvisten tittar upp på övervåningen för att beundra mitt lilla pynt ser jag att R lagt till lite bilder. Mindre smickrande bilder på mig för fem typ sju år sedan...Älskade make:)

Nu sitter vi och funderar på kvällsrutiner för Lillan...vi gjorde misstaget att läsa en artikel angående sömn och kom att ifrågasätta hela vår nattningsrutin. Det lustiga är att vi har jätte bra rutiner, hon somnar mellan 19 och 20 och sover hela natten med undantag för en slurk kl 04.00. Men nu ändrar vi tydligen på det...fattar ni?!

Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar