torsdag 6 januari 2011

Bebis och manfritt

Japp, då var man ensam. Maken drog till stan med lillan, de skulle visst handla massa skrutt på JULA. Vi har varit strömlösa under förmiddagen så jag har precis börjat att få upp värmen i eldstäderna. Tanken var att jag skulle ta det lugnt och bara vara...hmmm men det finns ju så många andra roliga saker att göra:) Jag har hunnit att träna lite då jag känner mig betydligt bättre idag, äter nu mellis och dricker kaffe (unnar mig även några bitar av strykande åtgång). Har jag föresten berättat att jag ska springa tjejmilen i år? Ska bli jätte roligt, har aldrig sprungit något lopp innan. Så nu får det gärna bli vår så jag få snöra på mig löparskorna. Har någon av er sprungit? Caroline, visst har du sprungit något lopp? eller har jag helt fel? Ska även passa på att raska ut de sista av julen idag, det är lika mysigt som det var att ta fram den. Tänk vad mysigt att handla nya små växter att sätta i fönstren! Det får bli ett projekt när maken börjat jobba. Bara några dagar kvar och jag börjar få lite ångest...vi har ju det så mysigt! Men det har inte alltid varit mysigt ska ni veta;) De första dagarna av makens ledighet höll jag på att få krupp! Får man skylla på ammningen och alla hormoner som spritter omkring?! Det var svårt att ha honom hemma, jag kände mig helt konstig av att inte bära runt på lillan hela dagarna, ja allt var helt tokigt. Men efter ett par dagar och lite smågnabb så blev all mycket bättre. Nu är jag så glad att han har varit hemma och fått ta del av olivens utveckling, för jisses vad saker som har hänt de här veckorna!

Åhhh, nu spyr katten...bäst att ta upp det;)


Prag 2007

1 kommentar:

  1. Hej Malin!

    Vad härligt att du ska springa Tjejmilen! Det är ju alltid mycket roligare att träna (eller i mitt fall enbart möjligt att träna) om man har ett mål, t.ex. ett lopp.

    Under 2010 var jag ganska duktig. Jag hann med Blodomloppet (10km) och Iformloppet (10km) men allra stoltast var jag över Broloppet som var hela 21km! Ett tips är att anmäla sig på en träningssajt t.ex FunBeat.se för då blir man så inspirerad av andra och får en massa tips. Själv använde jag mig av träningsprogrammet på marathon.se inför broloppet. Det var jättebra för man kunde välja hur långt lopp man ska springa och hur snabbt man vill springa och sedan följer man bara det träningsschemat som coachen tar fram.

    Oj, nu blev det visst ett långt inlägg. Förlåt för det, men jag blir så glad när det är fler som intresserar sig för att springa lopp. I år tänkte jag springa ca 3 mil-lopp och förhoppningsvis en halvmara, men vi får se hur det går!
    Lycka till och stor kram

    SvaraRadera