söndag 2 januari 2011

Lugna gatan

Efter en oerhört lugn dag igår, då större delen av dagen spenderades i soffan såg vi idag fram emot en dag med lite mer aktivitet. Men, så vart inte fallet. Idag är jag sjuk, feber och genomförkyld, Oliven är även hon genomtäppt i sin lilla näsa och även maken känner sig lite krasslig. Vaknade inatt och var alldeles brännhet, kan inte  minnas sist jag var sjuk...för tillfället känns den här förkylningen värre än att föda barn! Förmiddagen har spenderats sovandes och sovandes. Jag läste även en saga för Oliven ur Disneys klassiska sagor, det ska tydligen främja språkutvecklingen! Hon låg så nöjt brevid, suttade på sin hand och kollade på bilderna.

Hoppas att jag är piggare imorgon, vi hade nämnligen planerat att åka till en urmysig gårdsbutik i Gårdby på Öland. Jag  hade tänkt shoppa och maken hade tänkt fika. Hela mitt huvud är alldeles fullt av inredning!!! Kan inte tänka på annat. Så fort nyår är över vill jag ha in våren, vackra tulpaner, söta krukväxter och vita ting...Har vunnit två jätte fina kuddfodral på tradera plus två söta zinkhus, vi har även beställt lite annat smått och gott som ska hamna på vår nya tavellist över soffan. Det kommer att bli jätte fint!

Idag är vår lilla skatt tre månader! Vart tar tiden vägen? Det är bara att konstatera att den går fort så det gäller att ta vara på dagen. Att leva mer i nuet är mitt nyårslöfte samt att vara snällare mot mig själv:) Olivia firar sin tre månaders dag med en promenad med pappa och kanske det blir något gott till kvällen!

PS, känner på mig att 2011 kommer att bli så bra! Ser fram emot varje dag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar