måndag 31 januari 2011

Töntig mamma



God dag kära vänner! Ska nu försöka mig på ett lite mer "ordentligt" inlägg. Helgen har varit upp och ner. Lördagen var jätte mysig då vi åkte till Olivias farmor för att shoppa loss och äta gott. Vi åt en jätte god fisksoppa och pratade om Italien...I juni drar vi nämnligen till än så länge hemlig stad i Italien. Farmor fyller 50 år och bjuder familjen på en resa! Det ska bli så roligt, även fast jag är lite nervös inför flygresan med min lilla bambina:) Söndagen var en förkyld sådan, maken var sjuk och jag var trött. Sådana dagar önskar jag att Oliven ville sova heeeeeeeeeeela dagen. Idag har jag gjort något mycket otäckt! För första gången har jag lämnat bort Oliven till en annan person. Inte vem som helst så klart, utan min mamma tilika Olivens mormor. Jag var tvungen att åka in till coop och handla då kylskåpet gapade tomt. Efter mycket velande fram och tillbaka beslutade jag mig för att åka ensam. Jag svettas ju så kopiöst mycket då jag handlar med Oliven. Sagt och gjort, Oliven fick gå en runda i byn med mamma då jag handlade. Det som annars brukar vara så avkopplande var nu stress, stress och stress. Jag tänkte på Oliven hela tiden, ringde två gånger till Richard. Ville ju inte riskera att höra Oliven gråta om jag ringde till mamma. Det enda som richard sa; "kör nu inte för fort hem, kör sakta". Vad som åkte ner i kundvagnen har jag ingen aning om...Handlade även lite kläder till min lilla flicka, söt semlebody att ha när vi fikar:) Framme i ljunbyholm efter en "lugn" bilfärd hade Oliven precis börjat att bli lite gnällig. Tror jag det, hon saknade väl sin töntiga mamma! Vi åt lite lunch och mumsade på hembakta semlor innan vi for hemåt. Oliven däckade i vaggan och jag hamnade här, en tuff dag! Nu kommer det att dröja ett par månader innan Oliven får lämna mamma och pappa igen;)
Posted by Picasa

1 kommentar: