lördag 25 september 2010

V 39 och humöret dalar

Lördagen är här och det ser ut som det blir en härlig dag. Jag undrar om vädret kan få mitt humör att ändras till ett mera glatt sådant? Igår somnade jag i soffan vid kl 21.00 gick sedan och la mig kl 23.00 och sov till 09.00 idag. Jag var bara uppe och kissade 4 ggr så jag borde kännt mig utvilad idag. Men, icke! Jag är trött och så himla irriterad på R och allt annat! Jag är irriterad för att R är förkyld och snyter sig hela tiden, för att han har ett sådant morgonhumör, för att jag inte har gjort mig iordning, för att köket inte är klart, för att jag hatar våra köksmöbler, för att vi ska åka på en stor loppis imorgon och leta efter klaffbord och pinnstolar när jag egentligen vill åka in till IKEA nu och köpa ett bord, för att vi ska betala räkningar, för att R ska jobba på måndag...Ja, jag är irriterad för precis allt!!! Vissa säger att det är ett tecken på att bebisen är på väg, hmmm.

Idag går vi in i vecka 39 och jag har inte så mycket att säga om det..
Vissa dagar är det ok att vara negataiv och bara skönt att strunta i att försöka vända det till något positivt. Sen är det ju också normalt när man är gravid:)

Hoppas att du har en munter lördag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar