måndag 20 september 2010

Längtar!

Har äntligen kommit ut på det mobila bredbandet, tog bara 15 min! Det är lite jobbigt att skriva längre inlägg ifrån mobilen. Ja, kära läsare då är det inte många dagar kvar! går jag över tiden så sätter de igång mig den 16 oktober. Nästa månad den 20 är jag mamma och vi har blivit tre...Det är en sådan härlig känsla som har infunnit sig nu. För ett par månader sedan när jag läste att man de sista veckorna bara längtar efter sin bebis och vill att den lilla ska titta ut kunde jag inte förstå det. Det kändes faktiskt otäckt och väldigt nervöst. För min del fick dem stanna kvar i magen ett bra tag till! Nu vill jag inget hellre att snusa på mitt lilla hjärta, ligga och titta på Richard då bebisen ligger och myser på hans bröst...Jag antar att den tidigare känslan är helt normal, som allt annat under en graviditet. Nu är jag så mogen jag bara kan vara! Det känns som om läget är under kontroll här hemma med, allt som ska inhandlas är avbockat, veden är snart inburen och vinterkläderna är upptvättade. Skötbordet är inte framställt än, känns inte rätt att ställa fram det än...men snart så:) Sen är det så klart köket...R kämpar på, han lovar att det ska vara klart innan jul:)

Dagarna går sakta nu. Det gäller att planera sina dagar väl så att det känns som att jag gör något vettigt. Imorgon ska jag åka och hälsa på en tjej ifrån föräldrargruppen, ska bli jätte roligt! De väntar sitt barn den 10 oktober så starx efter oss.

Hoppas att ni har en mysig dag och att kvällen blir bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar