torsdag 9 september 2010

Målbilder

God morgon kära vänner! Ännu en fin höstdag.

Vi jobbar med målbilder, jag och min älskling. Vilket innebär att vi visualiserar bilder framför oss, bilder när bebisen har kommit ut, bilder av bebisen på magen, första vagnturen osv. Dessa målbilder ska hjälpa oss att vara positiva och fokuserade under förlossningen. Vi övar oss även i att tänka på att varje förvärk och varje kryst värk är ett steg närmare målet. Jag älskar målbilder! Jag är fullständigt övertygad om att tankens kraft är den största. Det är tankarna som kan få oss att känna oss dumma och olustiga men med positiva målbilder varje dag så kommer du långt!

Iallafall  så var min magsjuka ett bra sätt att öva sig på att allt går över, inget är för evigt. Vissa stunder när det var som värst kunde jag passa på att öva mig på att andas, slappna av och att tänka att det kommer att gå över. Man är inte magsjuk för alltid och en förlossning pågår inte i hundra år!

Vi kom försent för att hämta min iphone igår. Ska därför hämta den idag innan besöket på förlossningen, innan besöket på banken, innan besöket på MQ där R ska handla men efter storstädningen. Puh, vilken dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar