fredag 3 september 2010

Nu är jag GRAVID!

Det var igår det hände, jag blev sååå gravid. Visst har jag varit gravid i snart 9 månader men det har liksom inte riktigt kännts. Jag har i stort sett kunnat röra mig på samma sätt som innan, hålla igång som förr, har inte märkt viktuppgången och då vi inte har någon helkropps spegel har jag inte heller kunnat se min mage de sista månaderna. Igår gick jag förbi en spegel, och shit vad stor magen är nu och så rund! På stinsen kom det fram en kvinna och sa att jagvar så rund och go:) Ja, det är ju nu rund och go. Men igår var magen i vägen överallt! Jag kunde inte böja mig ner för att kolla i ugnen, att städa tog mig tre timmar, jag var så trött att jag höll på att spy, jag grät, att ta sig upp för trappan är en mardrömm och det värker både här och var. Jag kan bara konstatera att jag är gravid och att jag inte kan göra allt som innan nu.

Idag har vi varit på föräldrargruppen och det var lika roligt som förra gången. Efter en mycket långsam promenad i skogen och efter lunch ska jag nu slänga mig på sängen.
Igår när allt var så B piggade jag upp mig genom att unna mig en i phone. Richard blev svartsjuk:)

Hoppas att ni har en härlig fredag!

1 kommentar: