söndag 12 september 2010

Härliga helg!

Visst har det  varit en fantastisk helg? Hoppas att du har haft det så bra som det bara går!

I fredags åt vi en mycket sen middag..kl 20.30 intogs fredagsmaten, alldeles försent! Trodde att jag skulle somna direkt då vi gick upp till soffan men lyckades hålla mig vaken genom hela Eclips. Filmen var helt ok, men inte jätte bra. Jag ser den mest för att "Edward" är snygg och R ser den för att göra mig glad.

Lördagen spenderade vi i soliga Emmaboda. Det var äntligen dags för marknad! Jag älskar marknader. Vi shoppade godis, blommor, strumpor och plommon. Min underbara vän Jessika var där med Dellemyrs Tivoli och vi fick äntligen se Vilgot. Han var precis som jag trott, en riktig goding! Därefter bar det av till svärmor och Jan-E på fika. Vi fikade med de godaste kringlorna (jag fick en påse med mig hem som snart är slut) och smaskig äppelkaka. Kvällen spenderades hemma med god grillmat, musik och massa bebisprat. Även den här kvällen höll jag mig uppe länge. Vi såg Sex and the city 2 som är det bästa som finns i hela världen! R såg den för att hålla mig vaken:)

Idag har vi haft en trädgårdsdag. Det har ju varit helt underbart väder! Jag har nästan inte märkt att jag har varit gravid idag så jag har jobbat på. Borrat, planterat, rensat, plockat äpplen och vattnat. Undrar däremot hur det kommer att kännas i ryggen ikväll?

Ibland kan jag inte tro att jag är i nionde månaden, att jag har burit på vårt lilla hjärta sedan i februari. Det är inte klokt! Jag har trivts med att se magen växa, känna de små fötterna sparka, älskat de nya bandet och närheten som vuxit fram mellan R och mig.  Det känns därför lite ledsamt att magen ska försvinna, att tiden gick så fort. Jag kommer att sakna min mage!
Men det är klart, jag ser ju väldigt väldigt mycket fram emot att få träffa våran lilla bebis och den känslan vinner med hästlängder över saknaden av magen!

Vi ses imån!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar