fredag 10 september 2010

Att se fram emot

Nu är det fredagsmys! Och det är ett riktigt mys väder utanför fönsterrutan, ett väder att svepa in sig i härliga filtar och tända mysljus.

Förlossningskursen på BB var jätte bra. Vi fick massa tips och råd samt ytterligare information om smärtlindring. På föräldrargruppen idag blev det lite upprepning, vi pratade nämnligen om förlossning och smärtlindring. Jag älskar fredagar, R har lite sovmorgon och sedan bege vi oss tillsammans in till kalmar för träffen. Vi avslutar alltid med avslappning och andningsövningar innan vi går hem. Det känns alltid så bra, vi känns så nära och det är en härlig känsla. En bra start på fredagen!

Angående smärtlindring. Jag kommer att använda mig av de övningar som vi fått på föräldrargruppen och som vi övar på nästan varje dag. Kommer att försöka tänka positivt. Jag vill gärna testa lustgasen och funkar inget av ovanstående blir det även en dos av epiduralen. Jag har ju ingen som helst erfarenhet av att förlösa ett barn och kan därför inte sätta mig in i hur det kommer att vara. Det jag däremot vet är att det kommer att göra ont men min kropp är expert på att klara av en förlossning och att varje värk är ett steg närmare för oss at tfå träffa vårat lilla hjärta! Men jag tycker att det känns bra att ha skrivit upp de smärtlindringar jag kan tänka mig i mitt förlossningsbrev så att barnmoskarn i rätt tid kan fråga mig hur jag vill ha det. Sedan kanske jag tar något helt annat eller klara mig utan EDA eller ta EDA så snabbt det bara går. Vi får se helt enkelt:)

Har under eftermiddagen varit värsta mobil nörden! Det är mycket med en iphone, mitt nya heltidsjobb:)
Nu ska vi fortsätta med middagen, hemmagjord panerad schnitzel, klyftpotatis och smörstekta kantareller, mumma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar