tisdag 14 september 2010

Irriterad, nervös och trött

Energin är som bortblåst.
Dagens besök på MVC och hos den barnmorska vi inte gillar;

Hastigt mått av livmodern, det var inte så noga längre sa hon. Hon tycker att hon känner huvudet uppe istället för nere. Känner nere, jo, men här är nog huvudet. eller? Vad sa din förra barnmorska? Ja, det var ju över en månad sedan jag träffade henne, sist var jag ju hos dig. Ja, just det. Springer till datorn och kollar vad den förra barnmoskarn skrev i slutet på juli. Jo, huvudet nedåt. Sist var åxå huvudet nedåt, så det är det nog nu med. Fast...mmm. Hon sätter sig vid datorn och dokumenterar, huvudet nedåt. Men, det är nog ändå bäst att du åker in på ett ultraljud imån, ifall vi behöver vända på bebisen.

Mycket märkligt! Så imån ska vi in till Gudmundsgården och träffa samma kvinna som ska göra något slags ultraljud. Hon kunde inte förklara hur! Jag känner mig inte alls pigg på att vända bebisen. Jag känner mig inte pigg alls!

God natt

3 kommentarer:

  1. men herregud Malin, hon verkar ju trög i skallen..det måste ni ta upp med någon, så kan ni ju inte ha det! kramr <3

    SvaraRadera
  2. Kom precis hem, huvudet var som tur var neråt, puh! Ja hon är ingen höjdare direkt;) hoppas att du känner dig pigg? Såg dina ben, mina börjar bli lika:) snart kommer er lilla goding! Det vore roligt att träffas med våra bebisar sen:) kram

    SvaraRadera
  3. Skönt att allt va som det skulle :) Ja nu har vi prövat allt men bebis trivs visst bra i magen...Absolut det vore hur trevligt som helst! skulle inte förvåna mig att ni får tidigare och jag går över en vecka till så ligger vi på BB samtidigt :) sköt om er nu! kramar

    SvaraRadera