lördag 26 juni 2010

första semesterdagen

Godmorgon!

Idag är jag uppe med tuppen! kl är 06.46 och jag sitter i soffan med trötta ögon. Det är första semesterdagen och jag är förväntansfull och lite trött. Jag vill steka pannkakor och packa väskan för att åka till stranden. Kanske lite tidigt än, plus att R sover som en stock med Astrid brevid sig. Denna Astrid, Richards nya kärlek. När vår förra katt dog blev vi ledsna. R kankse mest eftersom det var "hans " katt. Min katt som finns kavr belv ännu mera gosig, R ännu mera svartsjuk...Så nu ligger hon här, Astrid. Hon älskar att sova brevid mig, till Richards stora förtret:)

Midsommafton igår var jätte mysig. På förmiddagen var vi hos mormor och åt sill och potatis. Därefter åkte jag till jobbet och vi hade en fantstisk kväll! Alla högtider som inträffar innan bebisen känns som de "sista" nu. Nästa midsommarafton har vi ju en liten knatte att ta hand om...Känns helt undebart men också lite skrämmande. Tiden går så fort och nu rusar den känns det som, ibland är det svårt att vara i nuet och njuta av det som man har. Lite smått stressad känner jag mig över semstern, över allt som vi ska hinna, även fast det är roliga saker! Menjag antar att jag snart glider ini semester tempo:)

Nu ska jag nog bege mig ut på en promenad, eller kanske cykelttur! I eftermiddag ska jag visa en present!

Hoppas att ni sover gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar