lördag 12 juni 2010

Ett monster

Idag är jag ett monster och ett trött sådant. En händelserik vecka med för lite sömn har gjort mig till den jag är idag, vecka 25 i graviditeten. Jag är såååå trött! Idag har jag redan sovit 3 ggr och kl är bara 18.00 och inte känner jag mig piggare...snarare tröttare. Tanken på att laga mat, gå en promenad eller att binda upp tomaterna som håller på att ge vika i stormen får mig att vilja kräkas rätt ut! Och så är det den här fotbollen!! Richard sitter som klistrad vid matcher han säger han inte ens är intresserad av...hmm, han kan inte ens föra ett normalt samtal. Jag som offrade mig för honom hela 4 ggr då vi var och handlade...Att offra sig för varandra eller ge vika för varandra är något jag tror att alla gör i ett förhållande. Man gör något för sin partner som man kanske inte alla ggr är så pigg på. Då jag redan på morgonen vaknade på fel sida och bara störde mig på precis allt som Richard gjorde tänkte jag att jag ska vara snäll när vi handlar. Jag ville egentligen ha finger marie kex, R ville ha smultronkex, vi köpte smultronkex (jag kommer ändå inte att få smaka dem eftersom R äter upp dem). Jag ville ha kokt skinka, R ville ha nötkött, jag köpte nötkött. Jag ville ha två st proviva, en hallon och en mango, R ville ha nypon, jag köpte nötkött. Jag ville ha äpple, R tyckte jag köpte frukt för 500 spänn, jag la tillbaka äpplena. Att jag offrade mig för honnom idag har än så länge inte resulterat i något bra. Det är bara fotboll och tjat om att vi ska gå ut i trädgården! Jag som bara vill sova...Nu frågar R om jag skriver något elakt, nää säger jag. Sedan säger han att jag är elak och att han ska dricka två läsk istället för en! Jaha, nu satte han på ett ännu bättre tv program, SIMPSONS! Den lilla börjar sparkar nu, jag tar det som ett tecken på att bebisen är på min sida i detta fåniga tjafs!

Krämpor som börjat smyga sig på är kramp i vaderna. Ni vet så där när man känner att det är lite på väg och man inte kan låta bli att spänna lite:) Jag får det numera på nätterna och på morgnarna. Det blir till att göra ännu mera tåhävningar, ska tydligen vara bra mot just kramp i vaderna. Nu ska jag sova en stund innan maten är klar, hoppas att jag är lite piggare efter det?...

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar