söndag 16 maj 2010

Senaste nytt från åkern

Veckan har varit bra med bara 3 arbetsdagar, Tack Jesus för Himmelsfärden! Så det har varit lugna dagar nere på åkern då frugan har tjänat ihop lite stålar och jobbat hela helgen. Jag har känt den lilla flickan(inte pojken) sparka 2ggr nu och det är jättehäftigt. Malin känner ju det hela tiden, inte jag. Hennes mage växer som aldrig förr, för varje dag tycker jag den växer någon centimeter. Snart kommer hon hem och då går vi och lägger oss och imorgon har jag fotbollsmatch direkt efter jobbet så egentligen syns vi knapt förrän på tisdag. Då ska jag vara hemma och rätta nationella prov. Skoj! Jag förstår faktiskt inte hur man kan klaga på läraryrket, man har allt man kan begära(förutom bankdirektörlön) och visst är det mycket ibland men att ha ett jobb där man får träffa roliga och härliga människor varje dag väger upp det. Känns könt att både Malin och jag har jobb nu under denna tiden och för barnets framtid också, men allt vad det innebär. Vi flummar ofta iväg om vårt husköp, ena dagen är det Emmaboda, andra Vassmolösa, sedan Trekanten och Ljungbyholm. Men vi hittar nog vårt hus tillslut och då får vi se vart vi hamnar.

Eftersom frugan var borta i helgen passade jag på att bjuda ner lite galna människor till mig. Vi hade det trevligt och gjorde god mat för att sedan ta oss in till Kalmar. Vi blev hämtade av en blivande moster som blev mutade av 3 hejaramssjungande, vindrickande, hojtande personer att köra hela vägen in till Kalmar. Väl där så tog vi plats i slottsparken för en paus vilket blev en lång men trevlig paus med diverse djupa samtalsämnen. Vi gick in på Söderport men bestämde oss för att vända i dörren eftersom vi inte kände oss hemma på "Salsakväll". Istället blev det O'Learys och lite fyllekäk senare på kvällen. Linda kom och hämtade mig och jag pratade säkert sönder henne helt på den kvarten det tog att köra hem. Men tack Linda!

Grillteamet jobbar på glöden

Idag har jag klippt gräset. Vilket är väldigt roligt när det är blött.. dammsög gjorde jag också(annars hade jag fått pikar). Snart ska jag lägga mig på soffan med pitabröd, kyckling, sallad och flera såser och trycka i mig. Ska även se "Alice i underlandet" eller "Capitalism, A love story". Jag älskar Johnny Depp som skådespelare och Tim Burton är min favoritregissör alla kategorier, Nightmare before christmas och Corpse Bride är underbara. Sedan är det alltid roligt att höra Michael Moores syn på världen och hans USA som han tycker borde styras bättre. Hans förra film Sicko var ritigt bra! Så jag hinner nog med båda filmerna innan frun kommer hem. Taggar inför Hossmo vs Rockneby imorgon, Forza Hossmo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar