söndag 9 maj 2010

Senaste nytt från åkern



Nu var det ett tag sedan jag skrev här på vilda webben. Veckan som gått har varit tuff med mycket jobb men förmodligen är det mesta självförvållat. Förra helgen flydde jag min gravida fru och tillsammans med mina kompisar El Moreno, Mr Matematik och Herr Käsamåla gjorde vi  Köpenhamn oroligt för en natt. Precis som alla andra som någonsin satt sin fot i Danmark undrade vi: Hur fan räknar man på danska? Svaret blev efter mycket googlande på Mr Matematiks telefon: Ingen aning. Logiken kanske försvann med ölen... Vi var i alla fall  på konsert med Black Rebel Motorcycle Club. Mest minnesvärd var dock allt som hände efter konserten. En kväll med fjärs, irriterande och envisa danskar, en tysk bäverdans, untz untz, öl, bambupinnar och ninjaslag och trevliga och härliga danskar. En lyckad helg allt som allt!

Konsertbild

I helgen var vi i Emmaboda och plockade ur vinden på min mors hus. Vilket var skoj men sorgligt då det ska säljas. Vi hittade massa gamla roliga saker som väkte mycket minnen. Synd att man inte kan spara allt.. jag och Syster Yster stojjade runt som vanligt tills vi märkte en viss irritation från alla andra som inte var lika livade. Hunden Brumma var med också och hon är inte så liten, hennes rumpa svänger och vräker ner allt som inte är fastspikat i marken, hon sprang nästan ner en ovetande mamma som gick så härligt på tomten. Jag och syster yster fick oss ett gott skratt! Senare på kvällen kollade vi lite på Youtube klipp och hittade ett hysteriskt roligt klipp. Malin skrattade så hon inet kunde andas och vi grät av skratt båda två. Jag lovar att ingen klarar av att hålla sig för skratt när ni ser den. Om ni gör det har ni ingen humor what so ever!


Syster yster och Brumma

Idag har vi haft en skön dag nere på åkern! Sovmorgon med frallor(som jag åkte och köpte), sedan åkte vi in till IKEA och handlade en underbart fin byrå som vi ska ha barnkläderna i (Se nedan). Efter vi hade handlat så åt vi på Burger King. När vi kom hem skruvade vi(jag) ihop byrån medans Malin tog en välförtjänt tupplur. Sedan tog vi en promenad runt åkrarna och funderade på vad som kommer växa fram på åkrarna runt oss. Hoppas på något ätbart! Ikväll lagade vi(jag) mat medans Malin köpte godis. Jag är övertygad om att det är en lite flicka som gömmer sig i magen på Malin, men Malin köper inte mitt resonemang, hon tror benhårt på en kille. Vi får väl se vem som har rätt =)

Min älskling hugger in på "Tendercrispy chicken"


Ny byrå, och lite större mage =)

1 kommentar:

  1. det var rätt av Malin att istället köpa godis medan du får stå och laga maten. :)
    tycker om att se hur syster ysters mage växer!
    / Linda

    SvaraRadera