tisdag 3 maj 2011

Mega ångest!

Sitter i soffan med gråten i halsen och en klump i magen. Varför? Jo, det ska jag berätta. Sedan ett par veckor tillbaka har olivia vaknat kl tio när jag går och lägger mig, har ammat i typ 20 s. Därefter har hon sovit till ca 03.00 då hon pipt till och jag plockat upp henne för ytterligare en ammning(det är ju så mysigt). Jag ammar i 10 s innan hon somnar. Eftersom jag inte ammar på dagarna längre tänker jag varje natt att inatt är natten då jag inte ska amma...men det är ju sååå mysigt. Men, idag har jag flyttat in sängen i hennes egna rum ( ser sjukt tomt ut i vårt sovrum..) och i natt ska jag inte plocka upp henne för att amma!! Det känns fruktansvärt...fast samtidigt rätt. Hon sover nog bättre och vi likaså. Om hon vaknar vid fyra ska jag hämta henne och gosa med henne i vår säng. Just nu känns varma bebisfötter sparkandes i magen, långa naglar i ansiktet och varm och hängig kussblöja som det bästa i hela världen...åhh, jag vet inte om jag pallar detta, så är jag själv hemma åxå...Igår natt var alltså sista gången någonsin jag ammade Olivia, herregud vad sorgligt!!! Det är nu jag kommer att få hängpattar:) kan det inte vara morgon nu?!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar