fredag 16 juli 2010

Senaste nytt från åkern

Vi har precis slängt oss i soffan och slötittar på "Hemma hos Timo Räisänen"(om jag stavade rätt). Malin springer runt med min mobil och försöker ta kort på sin mage. Hon säger fortfarande att hon inte är avundsjuk på mobilen, men ändå pillar hon på den konstant när vi kommer hem.

Vi har tillbringat de senaste dagarna i huset och målat mm. Samma visa varje dag: tvätta, slipa, grunda, måla första gången, vänta på torkning, måla andra gången. Och sedan börjar det om.... Men vad fint det blir! Hoppas jag... Nu är det lite stressigt, sista dagen imorgon för på sändag m¨åste vi röja undan eftersom det kommer en städfirma och drar bort all skit som finns längs hörnen i huset. Malin envisas(även om hon säger hon verkligen inte är envis) med att jobba på som aldrig förr, inte vila eller ta det lugnt. kan förstå henne i och för sig. Men det ska ni veta: Hon är inte envis... eller? Mycket snackl om inredning nu också, hinner knappt med i svängarna..

vecka 30 snart och det är bara 10 veckor kvar innan våran lilla tjej/kille kommer . Jag längtar efter det med både nervositet och spänning. det är m ycket att tänka på. Men jag ser mest fram emot att komma hem från BB och bara vi tre, det verkar så mysigt(även om jag får höra skräckhistorier från alla håll (= ) Undrar också vilken personlighet branet kommer få, malins impulsivitet eller mitt sjukliga lugn? Vi får se! Känns fortfarande som att det blir en tjej tycker jag men alla säger emot mig så jag har väl troligtvis fel. Nu är det dags att slöglo lite till på tv och dricka upp sista slatten med vin, har en ny 12 timmars målardag framför mig imorgon, får se om jag lyckas övertala malin till att vara i huset mindre än mig imorgon.. vad tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar