lördag 10 juli 2010

Idag

är en dag då jag är deppig...Har sovit jätte dåligt inatt. Drömmt om fönster som ska målas, tapeter som ska upp och saker som ska plockas ned, plockas upp och inhandlas. Jag känner mig helt enkelt stressad. Jag ska erkänna att jag har svårt att inse mina begränsningar nu när jag är gravid. Det är svårt att ta det lugnt i en renovering när jag bara vill hjälpa till med allt! Vill ju gärna att det ska bli färdigt innan jag börjar jobba igen...R är lugn som en filbunke och säger att det kommer att gå så snabbt så snabbt...kanske det tänker jag. Jag vill upp på höga stegar, kånka på möbler, måla med alla sorters färg. Men efter några dagar av att ha testat det får jag ge upp, jag hissar vit flagg och vill bara gå och sova och sova och sova....Då kommer det dåliga samvetet att R får göra allt...Jag antar att jag är övertrött och bara behöver vila, men när ska jag hinna det?! Imorgon kommer ett par mycket goda vänner till oss och ska hjälpa till, Tack gode gud för er!

Idag går vi även in ni vecka 29 och nedräkningen har börjat, inte många veckor kvar nu:) Det är hett så hett idag ochjag älskar det! Det var allt för varmt för att sitta ute i trädgården idag så vi stack ner till Bottorp för ett svalkande dopp, 22 grader varmt! Nu är det snart dags att börja göra sig iordning, vid kl 15.00 ska vi nämnligen på bröllop!

Inte att förglömma, igår hade vi en underbar kväll i vårat hus. John och Marija och deras gulliga pojkar var nere hos oss och grillade. Det var en sval och skön sommarkväll då vi hade kunnat sitta ute hur länge som helst. Dessa underbara människor ger oss alltid ett sådant lugn, de är så sunda och kloka! När vi släckte ned i huset och låste dörren kändes allt fantastiskt, vi älskar vårat hus och kommer att trivas så in i vassen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar