söndag 4 juli 2010

Senaste nytt från åkern

Vi har precis slängt oss i soffan lite utmattade efter renoveringen men mest av solen. Vi har varit i Kulltorp sedan 9 idag och jag grundmålade fösnter, ett pilljobb som inte riktigt passar mig men eftersom M inte får vistas bland oljefärger fick hon börja måla i vardagsrummet. Jag försökte verkligne in te kladda på fönsterrutan med penseln men visst fan slinter man hela tiden, jag hade behövt maskera hela fönstret med en stor plastbit. Men idag slutade vi vid halv två för att åka till stranden och svalka oss i havet och för att få lite fin färg. Det var skönt eftersom vi tar en heldag imorgon.

Imorgon väntar lasering av två furutak, vilket inte verkar så skoj men det blir säkert fint när det är klart. Jag tror nog bara all renovering tar två veckor så det är inte så farligt. Sedan är vi klara med allt och ska "bara" baxa in alla möbler...


OBS! ALLA SOM ÄR LEDIGA FÅR HJÄLPA TILL HELT GRATIS! BARA ATT SÄGA TILL, ETT PLUSS OM NI HAR SLÄP.


Det är alltid välkommet med hjälp så klart. M tycker att det är lite för varmt nu, hon sväller om tårna. M har även börjat vanka lite vilket jag inte är sen att påpeka... kan inte låta bli att retas lite. Tycker det är roligt att det syns mer och mer, hon är så vacker min lilla älskling =) Försöker få henne att vila lite under dagarna men hon envisas och säger. "Ska bara göra klart här". Ska bara ska bara Alfons...
Men vilken lyx vi kommer leva i! tvättmaskin som alltid är inkopplad, diskmaskin, garage, badkar och dusch men framför allt vattentoalett! Jag är så fed up på mulltoan, grävde ner sista skitpåsen idag.... hoppas det inte blir fler... I så fall får en viss person komma ner hit och elda lite när de släpper på eldningsförbudet. Nu blir det lite chakalakkachips och en film. M somnar nog 20 min in i filmen medan jag trycker i mig sista chipsen......


ni har rätt, jag är skengravid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar