tisdag 20 juli 2010

En mulen dag

passar perfekt för att flytta lite småsaker till huset. Det stora flyttlasset går på torsdag, äntligen! Känns som om semestern börjar på måndag, att bara få vara...Mitt "nya" liv går sådär. Lade mig för att vila igår, låg i sängen i ca en timme utan att sova! Huvudet var alldeles fullt av tankar på inredning och inredning:) Men jag låg ju och vilade ryggen iallafall. Jag var bättre på att äta mina mellanmål vilket resulterade att jag var piggare. Förmiddagen spenderade vi på IKEA och EM möbler där vi shoppade....massa fina möbler och inredning. Dock hände det något väldigt olustigt...Under förmiddagen blev jag som vanligt kissnödig ungefär tio tusen ggr, på toaletten märkte jag att det var lite blod i trosorna! Panikslagen och med gråten i halsen skrek jag på R. Nu när magen har vuxit till sig så kan jag inte längre se nedanför naveln. R fick agera doktor och kolla vad det var som hänt. Jag hade nämnligen duschat på morgonen och då rakat benen. Har jätte många mygggbett och ett av dem sitter precis vid ljumsken. Jag hade tydligen rakat hål på det...därav blodet....men usch vad obehagligt det kändes!

Annars känns allt lite lättare nu när det blivit något svalare. Bebisen blir allt viladare och sparkarna allt kraftigare. Något lustigt som händer är att jag varje morgon vaknar av att min högra hand har somnat:) Imorgon ska vi till MVC på kontroll. Jag älskar att höra bebisens hjärtljud och ser fram emot att R även ska få höra det. Nu känns det inte länge till förlossningen och jag börjar bli riktigt nervös...!!! Har en känsla av att bebisen kommer att komma tidigare...

Hoppas att ni får en bra dag! Nu ska vi packa ihop oss och bege oss upp till vårt paradis, hoppas på stranden och skuggan i eftermiddag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar