onsdag 14 juli 2010

I mammaland tillsammans med förvärkar

God afton!
Idag har jag fått mitt beslut. Jag har blivit beviljad havandeskapspennig i direkt anslutning till min sem. Dvs, jag kommer inte att komma tillbaka till jobbet än på väldigt länge. Jag är nu i mammaland! Det är nu allt mys börjar, alla långa vilostunder i soffan, pyssel i barnrummet och tid till att bara vara...Den mera ärliga sanningen är som följer; jag känner panik över att få ett barn, tänk om jag inte kan ta hand om det? barnet kommer att komma tidigare och vi kommer då inte att vara klara med allt, vi är mitt i en flytt och renovering och jag kan knappt lyfta på arslet känns det som, jag är varm och tjock, har inte ro till att vila och känner mig oerhört ledsen över att inte komma tillbaka till jobbet, jag älskar mitt jobb! Så, nu var det sagt! Får förvärkar bara av att skriva det! Samtidigt så kan jag känna ett visst lugn, nu kan jag verkligen försöka att ta det lugnt. Jag behöver det. Jag ska ta en lång semester och bara spendera dagarna i skuggan med fötterna högt upp och något svalkande i glaset. Förvärk igen:)

Ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar