fredag 21 oktober 2011

Nu är det jul i vårt hus

Jag hat drabbats av värsta julkänslan! Ni som känner mig vet att jag är lite smått galen i julen...det gäller att ta vara på inspirationen då den infinner sig, det ska ju inte vara stressigt att julpyssla. Förmiddagen spenderade jag och olivia i skogen, hon åt kottar och jag klippte granris. Granriset fick pryda fönsterlådorna samt bli vackra kransar till övervåningen. Efter vi fyllt magarna med en lyxig lunch, amerikanska pannkakor, bär, glass och kaffe begav vi oss ut på promenad med moster Linda. Ca tre km in i skogen stötte vi på värsta skrothögen. Vi kunde inte annat än konstatera att det är så oerhört onödigt att skräpa ner vår vackra natur...MEN vid närmare titt så upptäckte vi att det var fullt av rostiga zinkspann och en gigantisk mjölkkanna! Mjölkkannan vägde nog lite mer än 4 kg, men skam den som ger sig! Jag släpade den hem hela vägen! På axlarna, i famnen, i handen... Nu pryder den verandan tillsamans med en gran som snällt fick åka med i vagnen. Nu får du väl ändå ge dig, sa maken när han kom hem. Det är ju bara den 20 oktober. Hoppas att ni haft en bra vecka och att helgen blir ännu bättre!













- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Väldigt fina bilder! Du är så pysslig, kanske skulle sadla om och bli inredare.

    Ha en bra helg!
    kram

    SvaraRadera
  2. Tack Caroline! Kanske är något att fundera på;)
    Hur går det på jobbet?

    Detsamma till er!
    Kram

    SvaraRadera