onsdag 9 mars 2011

Senaste nytt från pappaland

Hormoner, skratt och bajs kan sammanfatta det liv vi lever nu. Exempel från tidigare(Från Richards ödmjuka perspektiv):
M: Jag e hungrig
R: Ska vi köpa något på vägen hem?
M: Eh vaddå?
R: Frysmat, hamburgare, pizza, sallad, mackor
M:Du fattar väl att jag inte vill ha mackor!
R: Bättre än inget...
M: *jättesuck med mördarblick* ges till R rakt i nacken...

Olivia växer på, tiden går snabbt. snart 6 månader som har flugit förbi... vad försvann den tiden, skulle jag säga något om den första tiden så är det att det satans snabbt... Man saknar den tiden då O somnade som en liten gris liggande på magen på mitt bröst. Men nu finns det andra glädjeämnen. Hon skrattar ler, vill komma till mig när jag kommer hem. Äter smakportioner och gröt. Olivia har börjat gå upp med mig på morgnarna vilket gör att M kan snarka och småfisa under täcket en extra halvtimme. Det e mysigt, jag äter och läser lite nyheter medan hon pratar med sina djur. Sedan stimmar jag upp henne riktigt mycket tills att M ska vakna...

En lite resume över hur en eftermiddag/kväll kan se ut hos oss:
R kommer hem, busar med O, pratar snabbt igenom skoldagen med M. M pratar om O:s bajs och sömn. M och R äter. O äter, R plockar in disk. M pysslar, R busar med O. O blir grinig efter för mycket bus med R, R får en sur blick av M. M ger O mat, R gör inget vettigt. M/R försöker söva O i vaggan men O busar i vaggan. O somnar. M och R sitter i soffan, M går och lägger sig. R kollar på något meningslöst, tänker igenom morgondagens jobb. R lägger sig.

Tröttheten börjar komma ifatt en, den egentiden man hade tidigare då man bara kunde stänga av är borta. Tur att fotbollen finns...eller hur M? Att somna vid 20.00 är inga problem, att somna vid 19.00 inga problem men då sover inte O. Äsch spelar ingen roll, glädjen är större. Snart vår och trädgårdsarbete, massa planer... tur att M håller tillbaka mig annars hade vi fått arga snickaren stående på farstutrappen skrikande: "Du har ingen plan!!!!" Som tur är har vi mycket humor så vi kan skratta åt varandra och situationerna som uppstår. Förresten såg ni M:s hemska bilder från idag.... hoppas ni inte ringde och anmälde oss till socialen när ni såg hur skitigt det va...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar