tisdag 8 mars 2011

Hormonell, javisst!




God kväll! Dagen varit bra? hoppas att du har smaskat på några semlor:) Min dag har varit sprängfylld av hormoner, eller rättare sagt jag är full av hormoner. Om det är vårkänslor som spritter i kroppen eller om min röda vän är tillbaka återstå och se. Richard har iallafall haft en mkt trevlig fru! Dagen kan delas in i tre delar;

I min jakt på att vara lite mera "spontan, inte dubbelstäda efter Richard, inte städa var dag, inte torka diskbänken femhundratolv ggr på en dag" så bjöd jag idag på en spontanfika. "kom när ni vill, vi är ju hemma" Jag fick sitta på händerna för att inte ladda kaffebryggaren, dammsuga övervåningen, klä på mig, bädda sängen innan kl var sju. Strax efter nio knackade det på dörren. "välkomna". Lat som hon är så gick Oliven fortfarande i pyjamasen, sängen var obäddad (och vi som skulle vara på övervåningen...) jag hade fett hår och var osminkad, duken var full av fläckar. Men, det gick hur bra som helst och det var så lugnt och skönt! Vi mumsade på semlor och drack kaffe. Och jag bäddade sängen lite så där avslappnat och lät kaffebönorna ligga kvar på golvet.

Efter sjukhusbesök hos kära farmor skulle vi åka och tvätta bilen. Det var bara det att så tänkte nog även alla andra som bor i kalmar! Jag började lipa. Mogen som jag är så förvarnade jag R. "alltså jag håller på att bli på riktigt dåligt humör nu". Jaha, nu var allt förstört! Bilen kommer att börja rosta för att den är så smutsig, de andra mammorna kommer att tycka att vi har en ful bil, jag är as hungrig! Snäll som min man är så erbjöd han Mc Donalds. Men det fattar du väl att jag inte vill ha någon hamburgare!!! Jag som skulle ut och springa, kommer jag inte att hinna innan det bli mörkt plus att jag måste äta OCH ge Oliven mat...Håret är fett och jag har inte ringt till banken. Livet suger, Richard. Det fattar du väl? Efter ett tag sansade jag mig och vi svängde förbi ICA i vår skitiga bil och handlade varmkorv. Efter att ha hetsätit en banan, en apelsin och tre varmkorvar med bröd var jag på bättre humör.

I ett svagt ögonblick har jag även sagt till richard att han kan hjälpa mig när jag bli på dåligt humör och haka upp mig likt en gammal vinylspelare. Han ska då tipsa mig om att gå en promenad (jag brukar mår mkt bättre då). "Älskling du kan väl ta din löprunda nu så kan jag natta Oliven?" Jaha, så du vill inte att vi ska ha mysigt ihop på kvällen, jag kanske vill varva ner i soffan, ta ett bad typ. Älskade Richard. Jag sprang en runda iallafall. Det kändes jätte bra. Innan jag hoppade i badet gav jag Richard en puss och sa att han får ge mig samma tips nästa gång. "Men, du blev ju så arg..." Och så var det igång igen, jag lipade i badkaret och var på allmänt tjurigt humör:)

Nu ska jag däremot ta mig i kragen och gå upp till min man. Men först ska jag visa er Olivias pojkvän, Lenoel! De blev ihop den 4 oktober, på Leonels födelsedag. Kärlek vid första ögonkastet!

1 kommentar:

  1. Underbart inlägg! Kan känna igen mig, typiskt kvinnligt förmodligen.
    Vad söta dom är våra små! Leonel ser dock väldigt konfunderad ut, men det är ju lite hans grej. Det viktiga är ju att Olivia vet att han kan vara glad också. :)
    Kram/ Frida.

    SvaraRadera